Sakit Hati???Sedih??

oke..hari nie saya (cik nur) tak berapa oke sangat mood..susah juga mahu jumpa orang yang betulII faham keadaan diri yang serba kerdil nie.tapi nak buat macam mana,memang itu ketentuannya,menyalahkan dia tak berguna juga walaupun silap sendiri,tapi saya  minta belas kasihan dari dia walaupun sikit,tolong la faham keadaan saya nie.walaupun saya bukan manusia yang sempurna tapi saya pun ada hati dan perasaan juga.
sedih semacam je bunyi nya,luahan cik nur tu,tapi memang itu lah luahan hati saya.dengan keadaan adik saya yang kadangkala asyik menyakitkan hati,tapi saya perlu kan bersabar.

sabar itu separuh daripada imam 
walaupun kamu mengata saya dalam blog kamu sekali un,tapi sedarlah wahai adik ku,suatu hari nanti kamu akan menyesal,sebab kamu tak pernah nak belajar menghormati hak orang lain,asyik orang lain saja yang mahu menalah tapi kamu tidak,semua orang hanya mahu ikut telunjuk kamu saja.Kamu ada tulis

 betul kata ustazah saya..tahap kesabarn seseorang tu ada hadnya.bila kesabaran dah hilang kita akan jadi lebih jahat dari orang yang buat jahat kat kita..sama lah dengan saya..sekali aku cakap benci maknenye aku benci lah kat kau..
 saya taknak jadi macam saya hari nie.so tolong lah hormat orang lain.kau dah besarkan.ada otak boleh pikir..aku tak suka korang nak cakap pasal aku tulis kat status korang.kalau nak cakap sangat cakap kat aku je lah kan..
memang etul apa yang ustazah itu katakan,tapi ad ke kamu cuba belajar hormatkan orang lain,,itu persoalan sekarang..mahu tahu jawapannya

TIDAK PERNAH 
oke kenapa saya kata begitu.

1.kamu tak pernah mahu dengar kata orang tua,tidak mahu dengar kataII orang lain,
2.Hanya pentingkan diri sendiri
3. Hanya mahu ikut kepala sendiri tak pernah nak tanya orang lain.
4. Emosi tak tentu pasal.
5.Bila menghadapi masalah baru sibukII cari keluarga
6.Bila orang lain kata JANGAN kamu buat juga.
 Jadi nak cakap apa lagi.fikirIIkan lah,Apa yang saya cakap kan tadi,tidak semua manusia tu sempurna setiap ada melakukan kesilapan.Tapi kesilapan yang dilakukan boleh diperbaiki.

RenungIIkan lah mutiara kata nie


Perkataan yang lemah lembut itu melembutkan hati yang lebih keras dari batu batu dan perkataan yang kasar akan mengasarkan hati yang lebih halus dari sutera
 Seandainya kita tidak dapat menjadi garam yang dapat menahan daging daripada busuk, janganlah kita menjadi langau yang membusukkan daging
 Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang melukakan
 Hindarilah diri dari menjadi manusia yang suka berpuak puak dan berpecah pecah. Contohilah resam semut bila bertemu seakan bersalam dan suka bekerja sama di antara satu sama lain


Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...