Hari Pertama di sekolah

Pada jam 5 pagi lagi,saya da bangun (awal betul bangun) .Macam tahu-tahu jer pagi nie nak kena pergi sekolah,mata pun terkebil-kebil tak mahu pejam balik. aduish! nie susah bila da jaga,susah nak tido balik ,terpaksalah bangun juga,ingatkan boleh guling-guling dulu,sementara menanti pukul 5.30

Sampai aje kat sekolah,teruja tengok budaxII lain berpakaian serba serbi baru,dari atas sampai ke bawah,semua baru,termasuk la empunya diri nie,tapi cuma kasut je yang lama.hehehe
selepas teruja tengok orang lain,saya pun pergi ke kelas saya,tunggu kawanII yang lain sampai.
Oke nie perubahan yang ketara sangat,dulu,orang "nie" selalu lambat ke sekolah,tapi hari nie,tup..tup.. dia sampai selepas saya,wah! menarik nie,sape lagi kalau bukan cik fateen 

Pada pukul 7.25 pagi,kami diarahkan untuk berkumpul di perhimpunan.Masa nie lah dapat lihat adikII form 1 yang baru masuk,comelII belaka mereka nie,boleh dijadikan adik angkat,hehe
selepas selesai perhimpunan,guruII kelas akan mengiringi muridIInya untuk masuk ke kelas masingII.Paling sedih,mesti kami last sekali,tak aci btol..

Guru kelas kami Puan masitah,semasa di kelas,ibu kitaorang meminta kami untuk memilih siapa pengerusi kelas,naib pengerusi,setiausaha, Bendahari n ajk yang lain,setelah membuat undian nie lah merekaII yang mengisi kekosongan jawatan tersebut 


Pengerusi: Nazirul Mubin
Naib Pengerusi: Fateen Umairah
Setiausaha: Siti Nur Aqira (saya la tu)
Bendahari: Fatin Syahidah
AJK:
Kecerian & Kebersihan; Hafizah & Tan 
Papan Kenyataan: Hafiz& Erra
Disiplin: Amirul & Syafikah
Kebajikan: Akmal & Lim
 itulah merekaII nya yang memegang jawatan yang telah dinyatakan.

Tetapi,hari nie ramai guru mengalami kekeliruan kecuali cikgu jalil.
kenapa saya kata gitu,SEBABNYA hari nie kan ada perhimpunan,so macam cikgu halim (cikgu ekonomi saya) hari isnin cikgu tu memang ada kelas dengan kami,tapi dia ingat hari nie isnin so dia masuk lambat lagi sepuluh minit lagi masa dia nak habis. Cikgu keduanya,cikgu hayati (Teacher muet) waktunya sepatutnya sebelum rehat hari nie,tapi teacher tengok hari isnin selepas rehat.hehe
dan cikgu last sekali,cikgu BM saya (guru kelas saya) waktu dia hari nie selepas rehat,tapi cikgu tu masuk waktu R &D
pelikII la cikgu kami nie,hehehe

apabila ditanya cikgu:
cikgu;kenapa kamu tak panggil saya?kami: takut cikgu sibuk,ada buat keja,tu yang tak panggil.
memang terbaiklah aek.hehhe



Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...