Kisah Putih

Hye, hari nie sye mahu cerita sikit tentang anak kucing saya, yang comel-comel belaka, tapi degil!

biar saya intro sikit tentang mereka nie, Putih selamat melahirkan anak kucing seramai 4 ekor kucing yang comel pada 26 JAN 2013 jam 12 Tengah hari. sekarang umur mereka baru masuk 1 bulan 1 hari.Anak putih terdiri dari warna 2 ekor putih(macam mak dia, ada tompok oren) 1 tompok dan 1 ekor oren terus (genetik mana tah)

Hari ini, mereka semua kena masuk sangkar, kesian mereka meronta-ronta tak mahu masuk ke dalam sangkar tu. mereka kena masuk sebab tak tahan kencing merata-rata, tapi bila malam,pintu sankar tu akan di buka senang, ma dia si putih tu masuk nak menyusu kan anak dia,

Ini baru pertama kali saya menjaga anak kucing yang baru dilahir hingga mereka da pandai berjalan walaupun, kaki mereka masih tak kuat lagi. tak sangka rupanya Putih memahami apa yang saya pernah kata kan pada nya dulu.

Saya pernah bercakap dengan putih supaya dia beranak dalam rumah sahaja, sebab saya nak tengok anak nya dulu, lepas uh kalau dia nak bawa lari anak nya, bawalah, janji saya dapat lihat mereka dulu, hingga tiba nya masa dia nak beranak. masa dia nak beranak, putih pandai buat hal, nak cara tempat untuk beranak, da puas saya sediakan tempat tapi dia tak, hingga la satu tahap, dia sendiri yang masuk ke dalam kotak, tapi dia tak mahu orang lain yang berada dalam bilik tidur saya, kecuali saya sahaja!

Bila adik saya masuk, dia akan marah. Itulah perangai dia, saya yang tengok dia, putih tak marah pun, (bangga jap ) huhu.

Anak putih pun bermacam-macam ragam nya, saya rasa macam da jaga anak sendiri pulak, huhu, tapi saya happy sangat impian saya nak tengok anak putih tercapai, syukur ..

Gambar anak putih saya akan upload dalam entry yang akan datang pula, sebab masih belum banyak lagi gambar comel mereka tu 


Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...