Lawatan Sambil Belajar (Part 2)

sambungan (part 1)

13 JUN 2012

PagiII lagi kena bangun,siapII untuk meneruskan perjalanan kami ke pulau pinang. semua pelajar mesti ada dalam bas 6.30 pagi,malangnya saya(pelajar perempuan) yang paling lewat naik bas,nasib baik cikgu Aziz tak naik lagi,kalau tak mahu kena marah dengan dia pulak.hehe

Tepat pukul 6.40 pagi kami pun bertolak dari Puspanita ke Pulau Pinang.sepanjang perjalanan ke sana saya asyik tidur aje,mana tak nya,malam tu tido lewat berborak punya panjang sampai tak sedar pukul berapa,tak silap malam tu tidor pukul 2.30 pagi . Dalam Bas mula la mengantokkan,huhu





 Pulau pinang





 bangunan seakan KLCC.tapi rumah

Kami tiba di Kompleks Belia dan Sukan di pulau pinang dalam pukul 1.00 petang.Selepas solat dan letak beg dalam bilik masingII.Dalam pukul 2.15 petang gitu kami keluar semula untuk pergi ke muzium perang Tetapi sebelum pergi muzium perang kami menjamu selera dulu di area pulau pinang (POSTO CAFE)..



 sabar menanti makanan tiba







 erra & hafiza





happy gitu farena





 tangan sape la tu kan

setelah perut pun kenyang hati pun suka lah kan,kami pergi ke muzium perang pulak.. kami ke muzium perang dalam pukul 3 petang.kami berada di muzium perang dalam masa 2 jam gitu,ha kat muzium perang nie lah pengalaman yang menakutkan bagi saya,jalan dalam terowong gelap,kena merangkak,kena panjat oohh tidak.panjat.. masa saya panjat tangga memang saya gayat,dah lah saya memang gayat orang nya,lepas panjat,kaki saya jadi tak kuat nak berdiri,,bergetar kepala lutut.







 askar jepun ka??







 tekun mendengar penjelasan orang yang membawa kami



 peluru




 tempat melancarkan meriam





 tempat penyeksaan manusia yang ingkar






selesai buat lawatan si muzium perang,kami pergi pula ke chou rasta road,kat sana lah tempat jual jerukII.JERUK?? wah sedap betul bila dengar banyak jual jeruk kat sana,huhu
.Tak banyak pun beli jeruk tu,sebab my mom da pesan"tok sah beli banyakII ,kang sakit perut tu" saya beli apa yang patut je la kan..





 banyak kan jeruk tu ha....






 muka nak borong lagy,tapi tak jadi.huhu






Dalam pukul 7 malam ,kami pergi untuk menaiki feri pula,best nya tengok pemandangan pulau pinang bila waktu malam..nyaman rasa nya kena tiupan angin laut 





 dalam feri 





 cantikan pemandangan bila waktu malam

Pukul 9.30 malam kami pergi makan,isi perut yang da berkerongcong dalam tu, saya makan chaou kuew teuw,sedap sesangat da lama mengidam nak makan makanan itu..





 menikmati makanan tu.hehe

setelah selesai makan,kami pun pulang ke tempat penginapan dalam pukul 10.30 malam.esok pagi kena bangun awal lagi untuk meneruskan lawatan kami ini,pagi esok pukul 10.00 pagi kami akan mengadakan lawatan ke UUm.

~sELAMat Malam Semua~

sambungan (part 3)


Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...