Lawatan Sambil Belajar (Part 1)

12 JUN 2012
hari yang di nanti-nanti kan oleh kami semua budak yang akan mengikuti lawatan ini.
tetapi sebelum nak pergi ke lawatan ini, banyak cabaran yang kami tempuhi iaitu mencari orang di saat-saat akhir nak pergi,kelam kabut dibuat nya nak cari orang.

tapi syukur alhamdulillah,semua nya berjalan dengan lancar sekali,akhir nya dapat juga saya dan kawanII lain cari pelajar yang nak ikut.

sebelum kita teruskan cerita biar saya cerita sikit tentang lawatan ini. Lawatan ini telah dirancang oleh kami semua (upper six) sebagai salah satu aktiviti kami, lawatan ini akan diadakan selama 4hari 3malam iaitu 12 jun-15 jun 2012 . Tempat yang bakal kami lawati semasa lawatan ini berlangsung adalah di kuala lumpur,perak,penang,kedah dan perlis, pelajar yang mengikuti rombongan ini adalah seramai 36 orang pelajar yang terdiri daripada pelajar upper & lower six. (intro jer da panjang berjeler)

okey,pagi 12 jun saya bangun paling awl sekali,sebab tak boleh nak tidor,terlalu excited nak pergi sampai tidur pun tak nak.huhu, pukul 5.30 saya siap berkemas semua sekali, dan dalam     pukul 6.15 pagi saya bertolak ke sekolah untuk berkumpul kat sana. pukul 6.30 pagi kami bertolak dari sekolah ke destinasi kami iaitu ke kuala lumpur.. okey,saya tak nak berceloteh panjangII saya akan tunjuk kan pada kamu semua gambar semasa perjalanan dan segala aktiviti yang saya buat di sana ..jom

suasana dalam bas sebelum bertolak

kami berhenti di R & R Air keroh untuk sarapan pagi sebelum kami meneruskan perjalanan kami untuk ke penginapan kami di Puspanita Kuala lUmpur

posing dulu sebelum meneruskan perjalanan (kiri:tan,lim,farena, yinyin,chee ching)

perjalanan nak naik ke bas

setelah berhenti selama setengah jam untuk sarapan,kami teruskan perjalanan kami.. kami tiba di Puspanita dalam pukul 12.30 tengah hari. ini adalah gambar kami di puspanita sementara menunggu cikgu aziz berurusan dengan pihak puspanita untuk mengambil kunci bilik,

suasana di puspanita

pelajar lower six

setelah diagihkan bilik,kami diminta naik ke atas untuk bersiap sebelum pergi ke parlimen pada pukul 2 petang. semasa di puspanita saya satu bilik dengan erra,hafiza,ika,syahidah dan fateen..

2.00 petang

setelah siap masingII kami bertolak ke parlimen untuk lawatan,kebetulan semasa lawatan ke parlimen, dewan sedang bersidang, so peraturan nak masuk ke parlimen tu ketat sesangat. phone pun tak boleh bawak masuk,baru berangan nak ambil gambar kat tempat perdana menteri(berangan lebih.hahha) .Ini pula gambar semasa berada di Parlimen

Dewan Negara

bersama pegawai yang membawa kami melawat dalam bangunan parlimen

luar dewan negara

depan bangunan Parlimen

dewan Rakyat & Dewan Negara

Parlimen Malaysia

Selepas lawatan kami ke Parlimen Malaysia,trip kami akan pergi pula ke Tugu Negara,kat sana kami ambilII gambar selepas tu cikgu bagi masa setengah jam untuk tukar baju n ambil gambar di Tugu Negara.Masa kat Tugu Negara itu ada pelancong dari luar datang sekali tak silap dari Korea kot.huhu
Tugu negara

namaII yang dikenang sebagai pahlawan

it's me

saya & Fateen di taman Tugu Negara

selepas berhenti di tugu negara,cikgu memilih untuk pergi ke KLCC sebagai destinasi yang terakhir untuk hari berkenaan..saya dengan fateen je tak tukar baju sekolah,kawanII yang lain da tukar pun,sampai sana baru nak tukar, menyesal pulak tak tukar time tu.hehhe
kami sampai di KLCC pada jam 6 petang dan kami berada di sana sampai pukul 8.30 malam.
Lama betul kat sana,bukan boleh beli apaII pun barang da lah mahal bukan standard kami semua,makan pun boleh tahan mahal kat situ,tapi nak tak nak kena makan jugak,nanti kang malam lapor,susah.huhu

Suria KLCC waktu malam

9.00 malam

setelah puas berjalan di KLCC,kami pun balik semula ke penginapan kami iaitu di Puspanita untuk merehatkan badan bagi meneruskan destinasi kami yang seterusnya iaitu ke pulau Pinang

Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...