Akhirnya..... Alhamdulillah

Selamat Petang semua, hari ini merupakan hari yang gembira buat saya.. Nak tahu sebab apa..... se...ba.b... saya dah pun peroleh kerja, syukur alhamdulillah 

Inilah di namakan rezeki, apabila kita berusaha, pasti mendatangkan hasil... sebenarnya, sebelum saya apply erjaa nie, saya dan kawan saya ada lah cuba mohon kerja kat satu tempat nie, tempat tu baru buka, then ambil surat..

keesokannya,kami pergi nak hantar surat tu semula, malangnya, hari tu rupanya da mula interview pekerja pukul 10 pagi nya, wah!! kecewa habis muka sorangII, tak de rezeki.. Sebenarnya, sebelum saya eluar pergi jumpa kawanII, saya ada telefon satu tempat tentang satu jawatan kosong iaitu "Pengasuh Taska" deat area Jb, pagi tu saya try call, cuba nasib,.. Alhamdulilla, dia memang mencari orang, dia bagi pilihan kepada saya sama ada di area Kempas, Ulu Tiram or Gelang Patah, then saya pilih dekat area Kempas sebab berhampiran dengan rumah saudara mara saya di situ..

Dia suruh saya confirmkan dulu, jika betul mahukan, telefon dia semula, setelah berbincan dengan ayah n my mum, diaorang bagi saya p.. saya cuba na aja kawan saya, tapi diorang tak nak.. maybe jauh, mungkin juga gaji yang diberi terlalu sedikit, tak kisahlah, janji saya dapat kerja dalam masa terdekat, at least saya dapat kurangkan beban my parent's.

Mungkin inilah rezeki saya, setelah kecewa tak dapat mohon kerja kat Bluewater Hotel, rezeki jangan ditolak :)

Petang tu, saya telefon kak sal semula, untu confirm kan.. dia tanya bila boleh datang, saya kata sabtu nie, saya tanye dia sama ada kena datang untuk temu duga ke tak, tapi dia kata "tak payah temuduga, sebab dia pun tak nak susahkan orang kena datang balik ke sana" makna nya datang sana then terus kerja, Ya Allah.. betapa gembiranya aQ diterima terus bekerja di situ, Alhamdulillah ..

Esok saya akan bertolak pergi ke sana, doakan saya semoga sukses melakuan kerja baru dan selamat di sana ya ;)
oppps.. sebelum terlupa nama tempat saya kerja tu di

TASKA CANTIK SAYANG
TAMAN BUKIT KEMPAS



Tak kan baca je kot! komenlah sekali :)

'>

0 Pengkomen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...